Kolečka
Občasným bruslařům, kteří se bruslařským materiálem nechtějí příliš zabývat, stačí používat kolečka standartně dodávaná na in-line bruslích. Po opotřebování dokoupí stejná, nebo se orientují pouze podle potřebné (maximální) velikosti koleček, která je u moderních bruslí vždy uvedená na rámu. Vážnějším bruslařům může ovšem správná volba koleček velmi zpříjemnit bruslení. Pro jednodušší orintaci na přeplněném trhu s inline kolečky slouží základní parametry.
Velikost (Size) kolečka
Tj. vnější průměr kolečka a udává se v milimetrech. Malá kola snadněji zatočí, brusle se velmi dobře ovládá v nižších rychlostech. Rám s kolečky je kratší, hbitější a s lepší akcelerací. Díky malé výšce nad zemí jsou brusle stabilnější. Malá kolečka jsou ovšem podstatně méně stabilní ve vysokých rychlostech. Velká kola vyžadují větší úsilí a námahu při zrychlení, pak dosáhnou větší rychlosti a stability v přímé rychlejší jízdě a snadno si získanou rychlost i udrží, mají menší valivý odpor. Další výhodou je lepší prostupnost terénem, přejedou drobné nerovnosti. V našem rozdělení koleček na 4 kategorie najdete i rozsah velikostí.
Tvrdost (Durometer) kolečka
Udává tvrdost kola ve stupnici „A“, čím vyšší číslo, tím větší tvrdost kol. Přímo souvisí s absorpcí nárazů, čím je kolečko tvrdší, tím je méně pohodlné. Dále přilnavostí (gripem), měkká kolečka mají lepší přilnavost (používají se v inline hokeji). Tvrdost výrazně ovlivňuje rychlost odvalování (tvrdá rychlá speedová kolečka). Ovlivňuje také základní životnost, zde ovšem více záleží na chemickém složení hmoty. Například kvalitní kola (rozuměj značková) s tvrdostí 82A mohou vydržet déle než nekvalitní 85A. Měkká kola se používají také pro jízdu na mokrém povrchu.
Profil kolečka (Profile)

Určuje velikost plochy kolečka ve styku s povrchem. Širší profil zaručuje větší stabilitu, užší profil je rychlejší.
Základní profily kolečka
- Žiletkový profil (Narrow Speed - Blade) – kontakt se zemí je omezen na úzký středový proužek kolečka. Vzniká minimální odpor, nejvyšší rychlost, nejnižší přilnavost. Nejčastěji se používá na závodních, tréninkových a větších fitness kolečkách.
- Úzký profil (Narrow Radius) – kontakt se zemí je omezen na prostředek kolečka, vzniká malý odpor, ale stabilita je lepší. Nejčastěji se používá na fitness kolečkách. Kompromis pro stabilitu, přilnavost a rychlost.
- Zaoblený profil (Full Radius) – kontakt se zemí je na větší ploše, navýšení přilnavosti, ovladatelnosti a životnosti na úkor rychlosti. Vhodný pro kondiční fitness, omezeně tréninkovou jízdu při prudkých zatáčkách, mokrý povrch, hokej nebo základní rekreační použití.
- Plochý profil (Flat Radius) – kontakt se zemí je na velké části plochy kolečka, zajišťuje vynikající stabilitu a ovladatelnost, přežije i hrubé zacházení. Nejčastěji na aggressive kolečkách doplněné menším průměrem a vyšší tvrdostí pro extrémní životnost.
Střed (HUB Core) kolečka
Neboli také jádro kola, je tvrdý plast ve kterém jsou zasazena ložiska. V naší nabídce je celá řada středů pro různé použití. Otevřené, například lokouťové, středy jsou lehčí, určené především pro rychlou jízdu. Plné středy jsou o něco težší a dle typu a konstrukce uzpůsobeny více či méně agresivnějšímu terénu a povrchu a vydrží mnohem déle
Směs (Chemistry) kolečka
Směs kola se liší typ od typu a zásadně ovlivňuje přilnavost, tlumení, pružnost. Obecně lze říci, že kolečka specializovaných firem (Atom, Labeda, Gyro aj.) mají kvalitnější směs, která lépe odpovídá jejich určení.