Občasným bruslařům, kteří se bruslařským materiálem nechtějí příliš zabývat, stačí používat kolečka standartně dodávaná na bruslích. Po opotřebování dokoupí stejná, nebo se orientují pouze podle potřebné (maximální) velikosti koleček, která je u moderních bruslí vždy uvedená na rámu. Vážnějším bruslařům může ovšem správná volba koleček velmi zpříjemnit bruslení. Pro jednodušší orintaci na přeplněném trhu s inline kolečky slouží základní parametry.
Tj. vnější průměr kolečka a udává se v milimetrech. Malá kola snadněji zatočí, brusle se velmi dobře ovládá v nižších rychlostech. Rám s kolečky je kratší, hbitější a s lepší akcelerací. Díky malé výšce nad zemí jsou brusle stabilnější. Malá kolečka jsou ovšem podstatně méně stabilní ve vysokých rychlostech. Velká kola vyžadují větší úsilí a námahu při zrychlení, pak dosáhnou větší rychlosti a stability v přímé rychlejší jízdě a snadno si získanou rychlost i udrží, mají menší valivý odpor. Další výhodou je lepší prostupnost terénem, přejedou drobné nerovnosti. V našem rozdělení koleček na 4 kategorie najdete i rozsah velikostí.
Udává tvrdost kola ve stupnici „A“, čím vyšší číslo, tím větší tvrdost kol. Přímo souvisí s absorpcí nárazů, čím je kolečko tvrdší, tím je méně pohodlné. Dále přilnavostí (gripem), měkká kolečka mají lepší přilnavost (používají se v inline hokeji). Tvrdost výrazně ovlivňuje rychlost odvalování (tvrdá rychlá speedová kolečka). Ovlivňuje také základní životnost, zde ovšem více záleží na chemickém složení hmoty. Například kvalitní kola (rozuměj značková) s tvrdostí 82A mohou vydržet déle než nekvalitní 85A. Měkká kola se používají také pro jízdu na mokrém povrchu.
Určuje velikost plochy kolečka ve styku s povrchem. Širší profil zaručuje větší stabilitu, užší profil je rychlejší.
Neboli také jádro kola, je tvrdý plast ve kterém jsou zasazena ložiska. V naší nabídce je celá řada středů pro různé použití. Otevřené, například lokouťové, středy jsou lehčí, určené především pro rychlou jízdu. Plné středy jsou o něco težší a dle typu a konstrukce uzpůsobeny více či méně agresivnějšímu terénu a povrchu a vydrží mnohem déle
Směs kola se liší typ od typu a zásadně ovlivňuje přilnavost, tlumení, pružnost. Obecně lze říci, že kolečka specializovaných firem (Atom, Labeda, Gyro aj.) mají kvalitnější směs, která lépe odpovídá jejich určení.